Uusi kirkkovaltuusto kokoontuu

Sallan seurakunnan uusi kirkkovaltuusto kokoontuu ensimmäiseen kokoukseen keskiviikkona 25.1. klo 16.30 Sallan seurakuntatalolla. Kokouksessa valitaan seurakunnan puheenjohtajisto eli kirkkovaltuuston puheenjohtaja, varapuheenjohtaja sekä kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja. Lisäksi valitaan kirkkoneuvoston jäsenet.

kokousnuija.jpg

Seurakunnan ylin päättävä elin on kirkkovaltuusto, jonka seurakuntalaiset valitsevat seurakuntavaaleissa neljän vuoden välein. Kirkkovaltuusto johtaa seurakunnan toimintaa. Seurakunnilla on laaja toiminallinen ja taloudellinen itsenäisyys. Sallassa kirkkovaltuustoon kuuluu 15 henkeä.

Kirkkovaltuusto valitsee kirkkoneuvoston, joka vastaa käytännön johtamisesta ja valmistelee asiat kirkkovaltuuston päätettäväksi. Kirkkoneuvostoon kuuluu varapuheenjohtajan lisäksi viisi muuta jäsentä. Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra.

Kirkkovaltuuston kokous on avoin ja seurakuntalaiset voivat tulla seuraamaan sitä.

2023-01-24 13:24:00.0