Kirkko antaa apua elämän kriiseihin. Apua saa sekä käytännöllisten asioiden hoidossa että henkisessä selviämisessä.

Suru, kriisi

Henkinen hyvinvointi

Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdehuolet tai mikä tahansa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen. Papit, diakoniatyöntekijä ja muut työntekijät ovat seurakuntalaisia varten. Myös Kirkon keskusteluavun eri kanavat ovat käytettävissäsi.

Voit ottaa yhteyttä seurakunnan työntekijään, kun haluat puhua asioista jonkun kanssa luottamuksellisesti, tarvitset tukea vaikeuksissasi tai haluat osallistua vapaaehtoistoimintaan.

Apua ja tukea elämään

Kenenkään ei ole hyvä olla yksin. Kaipaatko keskustelua? Yhdessä keskustellen voimme ratkoa arkisen hyvinvoinnin kysymyksiä.  Ota yhteyttä työntekijäämme. Jos haluat keskustella anonyymisti, katso alempaa löytyviä linkkejä.

Rahahuolet voivat yllättää kenet tahansa! Diakoniatyössä sinut kohdataan, siis nähdään ja kuullaan, kiireettömästi ja kokonaisvaltaisesti. Ota rohkeasti yhteyttä. Oman seurakuntasi diakoniatyöntekijät auttavat sinua eteenpäin.

Arjen ongelmat