Tutki uskoa

Ihmisten kotien hyllyiltä löytyy maailmassa noin 2,5 miljardia Raamattua. Luterilaisille kristityille Raamattu on aina ollut elämän tärkein mittapuu. Monesti sitä kutsutaan kirjojen kirjaksi. Joskus ihminen tarvitsee pientä rohkaisua ottaakseen tuon teoksen käsiinsä ja havaitakseen kirjan kansien väliset aarteet. Kertomukset Jumalasta ja ihmisistä ovat myös meidän omiamme. Kuka minä olen? Mikä on tärkeää elämässäni? Miten pärjään? Mikä tarkoitus elämälläni on? Raamatun kertomukset ovat elämän ja toivon kertomuksia: Jumala ei anna maailmansa eikä ihmistensä pudota käsistään, ei iloissa eikä suruissa, ei elämässä eikä kuolemassa.

Jumalan jalanjäljet ovat löydettävissä myös meidän ajastamme, kaikista myötä- ja vastoinkäymisistä huolimatta tai juuri näissä elämän kaikenlaisissa tilanteissa.

Elävä Jumala puhuu ihmisilleen ja antaa heille voimansa jakaa elämän surut ja ilot ja jatkaa elämän matkaa yhdessä – Sanan ja sakramenttien vahvistamina, toivoa täynnä ja luottaen Jumalaan.

”Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.” (Jer. 29:11)

Olet sydämellisesti tervetullut ottamaan yhteyttä ja tulemaan mukaan seurakuntamme toimintaan.

Kirkko on mukana ihmisten arjessa ja juhlassa. Lue lisää perhejuhlien ja pyhienLinkki avautuu uudessa välilehdessä merkityksestä.

HiljentyminenLinkki avautuu uudessa välilehdessä on Jumalan puoleen kääntymistä. Se voi olla yhdessä rukoilemista jumalanpalveluksessa, hiljaista rukousta metsän siimeksessä tai vaikkapa hartauden kuuntelemista nettisivuilta.