Riparilla nauretaan, mietitään ja toimitaan, riehutaan ja rauhoitutaan yhdessä. Riparilla maailmankuva saattaa avartua ja hyvät muistot ja uudet ystävät saattavat seurata lopun ikää.

Rippikoulu Sallassa 2024

Kaikille yhteisiä opetusjaksoja on kolme. Läydät tarkemmat päivämäärät alempana.

Aloitusjaksot: yksi päivä marraskuussa ja päivä joulukuussa.
Kevätjakso: 3 kokoontumista, kokoontumisen kesto noin 5 tuntia.
Kesäjakso: toteutetaan 6-päiväisenä hybridimallina ks. alempana.

Opetusjaksojen lisäksi tutustutaan ryhmän kanssa tai itsenäisesti seurakunnan toimintaan kuten jumalanpalveluksiin, musiikkitilaisuuksiin, diakoniatyöhön sekä nuorisotyöhön. Keväällä ennen kesäjaksoa on kummipäivä, johon nuori osallistuu oman kummin tai itselle tärkeän aikuisen kanssa. Vanhempia kutsutaan rippikoulun aikana yhteisiin vanhempainiltoihin.

Rippikoulun kesäjakso toteutetaan hybridimallina, jossa yhdistyvät päivärippikoulu ja leiririppikoulu. Kesäjakson osalta voit valita haluatko yöpyä leirikeskuksessa vai kotona eli suorittaa rippikoulun 1) leirimuotoisena tai 2) päivärippikouluna. Olemme huolehtineet kuljetuksista jokaiselle päivälle. Kesäjakson kuusi päivää toteutetaan Kursun leirikeskuksessa. Ohjelma ja aikataulu pyritään suunnittelemaan siten, että kokemus rippikoulusta voisi olla kaikille mukava.

KEVÄÄN 2024 RIPPIKOULU OPETUSPÄIVÄT

La 10.2. klo 10–14 kokoontuminen seurakuntatalolla.
La 23.3. klo 10–14 kokoontuminen seurakuntatalolla.
La 13.4. klo 10–14 kokoontuminen seurakuntatalolla.
Ke 17.4. klo 15.30–17.30 Diakonia ja lähetyspäivä seurakuntatalolla.
To 9.5. klo 11–13 Kummipäivä Sallan kirkossa ja Wanhassa salissa.

Rippikoulun kesäjakso 2.–7.6.2024 Kursun leirikeskuksessa.
Kesäjakson aikataulut päivitetään kevään aikana.

Konfirmaatio su 9.6.2024 klo 11 Sallan kirkossa.
Konfirmaatioon liittyvät aikataulut, kuten konfirmaatioharjoituksen aikataulu päivitetään myöhemmin.

Vanhemmille ja kummeille tärkeitä päivämääriä

Ke 13.3. klo 18 vanhempien tapaaminen seurakuntatalolla.
Ke 24.4. klo 18 vanhempien tapaaminen seurakuntatalolla.
To 9.5. klo 11–13 Kummipäivä Sallan kirkossa ja Wanhassa salissa.

Leiri- ja konfirmaatioinfon ajankohta ilmoitetaan vanhemmille myöhemmin keväällä.

Rippikoulumaksu on 80 euroa / rippikoululainen. Rippikoulumaksu sisältää opetusmateriaalin, välipalat, täyshoidon leirillä, kuljetuksen päivärippikoululaisille kesäjakson aikana sekä vakuutuksen. Rippikoulumaksu laskutetaan kevään aikana. Rippikoulumaksuun voi saada avustusta tiukassa taloudellisessa tilanteessa.

ETÄTEHTÄVÄT

Alla on kaikille yhteisiä etätehtäviä. Voit tehdä etätehtäviä omatoimisesti. Pääset tehtävään klikkaamalla linkkiä. Muista täyttää kaikki lomakkeen kohdat. Lue tehtävien ohjeet ja vastaa kysymyksiin. Huomioithan, että osassa tehtäviä tarvitset myös vanhemman apua.

JumalanpalvelusLinkki avautuu uudessa välilehdessä

KirkkovuosiLinkki avautuu uudessa välilehdessä