Kuvassa lähetyskynttelikkö palavilla kynttilöillä

Kristillinen lähetystyö perustuu Jeesuksen antamaan käskyyn: "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni." (Matt.28:19).

Lähetystyön toimintatavat riippuvat kentän oloista. Evankeliumia julistetaan siellä, missä voidaan. Mutta aina pyritään myös auttamaan ihmisiä käytännöllisillä tavoilla.

Sallan seurakunta tukee talousarvion kautta Suomen ev.-lut. Kansanlähetystä (SEKL) sekä Thaimaan nimikkokohdetta (SLS)

Sallan seurakunnan nimikkolähetit ovat Ari Salminen (Lapin Kansanlähetys) sekä Aatto Lamminpää (SEKL). Sallan seurakunnan nimikkolähetyskohde on Thaimaa (SLS).

Lähetystyö on kaikkien kristittyjen tehtävä. Tule siis mukaan. Voit osallistua esimerkiksi rukoilemalla nimikkolähettien ja nimikkokohteen puolesta, tuomalla jotakin myytäväksi lähetystyön myyjäisiin ja kirpputoreihin sekä tukemalla lähetystyötä taloudellisesti.

Seurakunnan yhteisissä jumalanpalveluksissa rukoilemme lähetystyön puolesta. Voit tehdä niin myös kotonasi vaikkapa näillä sanoilla:

Taivaallinen Isä,
siunaa jokaista seurakuntamme jäsentä hänen kutsumuksessaan.
Siunaa nimikkolähettejämme Ari Salmista ja Aatto Lamminpäätä perheineen.
Siunaa nimikkokohteessamme Thaimaassa tehtävä
Suomen Lähetysseuran diakonia-, kasvatus- ja opetustyö.
Siunaa Sanansaattajien maailmanlaajuinen medialähetystyö.
Anna kaikkien kansojen kuulla ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta
ja hänen ylösnousemuksestaan.

Voit myös hankkia tietoa lähetystyöstä oheisista linkeistä:

Suomen Lähetysseura
Suomen ev.-lut. Kansanlähetys
Sanansaattajat
Suomen pipliaseura
Aatto Lamminpään blogi

Työntekijämme maailmalla ja tuettavat kohteet

Sallan seurakunnalla on työntekijöitä tekemässä lähimmäisen rakkauden työtä myös maailmalla. Tuemme seuraavia kohteita ja työntekijöitä, jotka tukevat ihmisiä eri puolilla maailmaa erilaisissa tehtävissä. Kotimaassa työskennellessään työntekijät vierailevat seurakunnan tilaisuuksissa, kouluissa, lähetyspiireissä ja muissa ryhmissä.

Työntekijämme maailmalla:

• Aatto Lamminpään projektityö Minusinskissa Siperiassa