Joulun tunnelmaan pääsee vielä loppiaisena 6. tammikuuta

Isäntä Matin -museolla tunnelmoidaan ja lauletaan yhdessä Kauneimpia Joululauluja.

Kynttilälyhty hirsiseinällä

Loppiainen päättää joulun vieton. Loppiainen on kristittyjen vanhimpia juhlia, jopa joulua vanhempi. Loppiaisen Raamatun teksti kertoo kaukaa itäisiltä mailta vaeltaneista viisaista tietäjistä, jotka tulivat katsomaan Jeesuslasta. Kirkas tähti osoitti heille tien lapsen luo, ja he antoivat hänelle arvokkaita lahjoja. Tähden tavoin Kristus on valo kaikille maailman kansoille ja kaikenlaisille ihmisille.

Loppiaisen messu on Sallan kirkossa klo 11. Jumalanpalveluksen toimittaa Kimmo Kieksi, avustaa Marjo Kyllönen ja kanttorina Katriina Aho.

Kauneimpia Joululauluja lauletaan Isäntä Matin -museolla Lapajärvellä. Musiikista vastaa Katriina Aho ja juonnosta Kimmo Kieksi. Museolla on tarjolla tilaisuuden aikana ja jälkeen kahvi tai marjamehu ja raparperi-kaura-puolukkapaistosta 2 € tai kahvi ja sokeriton sallalainen torttu eli kampanisu 3 €. Varatkaa tasaraha.

2024-01-05 11:09:30.0